Agència de
Desenvolupament
Consorci comarcal d’administracions públiques i agents socials

Valoracions, tendències, perspectives i estratègies de futur del turisme al Penedès i el Garraf

La sessió, organitzada per Node Garraf, va aplegar moltes personalitats i de representants dels gremis i associacions del sector turístic de la comarca

Node Garraf Agència de Desenvolupament, va organitzar dimarts 18 d’octubre a la tarda, a la Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú, la sessió “Dades i actius turístics al Garraf i el Penedès • Costa de Barcelona”.

A la sessió, que va reunir més de 50 persones, entre les quals moltes personalitats i representats del sector turístic a la comarca, va oferir un espai de presentació i debat en el que es va valorar la temporada d’estiu, les perspectives de futur, les tendències i estratègies de turisme al Penedès i al Garraf, donant veu al sector públic i privat.

Els encarregats de donar la benvinguda van ser Miquel llla, patró major de la Confraria de Pescadors de Vilanova i, Joan Pere Gómez, gerent de Ports de la Generalitat.

Tot seguit, van obrir l’acte l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, l’alcalde de Sitges i diputat delegat de turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns i, l’alcaldessa de Canyelles i presidenta de Node Garraf, Rosa Huguet.

Els presidents dels gremis de Sitges i Vilanova, Joan Anton Matas i Jaume Martí, i el de l’Estació Nàutica Vilanova, Carlos Díaz van participar a la taula moderada pel periodista vilanoví Xavier Canalis, en la qual es van debatre temes com la potència de la marca Barcelona, la col•laboració públic i privada o la necessitat de fer servir la marca Costa Barcelona, entre d’altres.

Isidre Also, va ser l’encarregat de donar pas a la intervenció del gerent de serveis de turisme de la Diputació de Barcelona, Francesc Vila, que va presentar mitjançant dades que es treballen des del LABturisme, les tendències i estratègies del turisme al Penedès i el Garraf. Al llarg de la seva exposició va destacar que la desestacionalització de l’activitat turística és un dels reptes que té el Garraf i tota la Costa Barcelona. Va destacar també, que els mercats nacionals són importants però els internacionals, ho són fins i tot més, perquè fan estades més llargues i generen més impacte econòmic a la destinació. Una oportunitat interessant pel Garraf, és captar turisme que està a la ciutat de Barcelona. Tota aquesta feina cal fer-la sota marques potents que tinguin capacitat de competència amb d’altres d’àmbit europeu o internacional.

La cloenda de l’acte va anar a càrrec del director general de turisme, Octavi Bono, acompanyat de la presidenta de Node Garraf, Rosa Huguet.

La sessió va ser una nova oportunitat per donar a conèixer propostes d’interès turístic de la nostra destinació, de les quals van poder gaudir els assistents que s’hi van voler sumar: abans de començar, una visita a la subhasta del peix a la Llotja de Pescadors, i com a cloenda, la visita a l’Espai Far.

20161018_165852

Amb el suport de: